Over rapportages en de spiegel van Sneeuwwitje

Elke ochtend bekijk ik mezelf in de spiegel bij het scheren. Behalve een kans om mezelf te leren kennen krijg ik ook een indruk hoe ik overkom  op de wereld. Is dat wakker en alert, creatief en bruisend, betrouwbaar en warm. Of een beetje slaperig, afwachtend en gereserveerd. Meestal kijk ik mezelf nog even ernstig in de ogen voordat de dag begint en de rest van de wereld me te zien krijgt. Ik weet immers dat ik de rest van de dag weinig last zal hebben van dat beeld. Mijn ogen zijn op de buitenwereld gericht, mijn gevoel op de binnenkant en ik zie niet mijn eigen buitenkant, waar binnen en buiten in elkaar overgaan.

Misschien is dat ook zo bij jouw bedrijf. Je hebt een aardig beeld van hoe goed je het doet, je handelt op gevoel en zoals je dat gewend bent. Je bent niet voortdurend bezig met je resultaten en hoe je overkomt bij je klanten. Alleen wil je wel graag dat als je eens per maand in de spiegel kijkt horen dat je het mooiste bedrijf bent van het land. Want dat is tenslotte niets minder dan de waarheid!

En wat zou het handig zijn als je een spiegel had die terugpraatte. Die je precies vertelde hoe het staat met bestaande en toekomstige klanten, omzet, ervaringen met je produkt, projekten, personeel, social media, concurrenten. En wat je kunt doen om je doelen te halen, meer klanten te bereiken met je produkten. Wat jammer dat dat nou in zo weinig financiële rapportages staat. Je zou kunnen ingrijpen, bijsturen, een gouden wissel inbrengen.

Herken je dit in jouw bedrijf? Beschrijf dan hieronder in het commentaarveld waarom jouw bedrijf het mooiste bedrijf is van het land. Je hoeft immers geen boze koningin te zijn om te wensen dat de spiegel antwoordt wanneer je de vraag stelt.  Want het sprookje van jouw bedrijf verdient een happy end!

Nog geen reacties.

Geef een reactie